۱۳۸۷/۰۶/۱۴

آسمان خراش توره اگبر غده ی زمین

امروزه برجهای زیادی به شکل ها و شمایل زیادی وجود دارند که هر کدام با توجه به زیباییشان مورد توجه توریست ها قرار می گیرند.torre_agbar

ولی توره اگبر نه آسمان خراش است نه برج بلکه غده ای است که از دل زمین بیرون آمده است.

آسمان خراش توره اگبر ( Torre Agbar ) واقع در بارسلونای اسپانیا به دلیل شکل و شمایل خاصی که داره مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است.

طراحی این آسمان خراش 144.4 متری که بر گرفته از کوه های مونت سرات بارسلونا و چشمه های جوشان آن مناطق است توسط جِین نوول فرانسوی  انجام شده است.

این برج که تا الان اسم های مختلفی روش گذاشتن مثل شیاف یا پوکه فشنگ یا آره درسته همون چیزی که شما فکر شما میکنی (خیلی منفیه فکرتون)  ولی جالب اینجاست که خود آقای جین نوول تو تشبیهاتش از اون به عنوان یکی از اعضای بدن انسان نام  می بره.

و چیزی که جالبه  طراحی  اونه که از 4400 پنجره و  56619 نور گذران و شیشه شفاف  استفاده کردند و شیب  منفذه ها و گنبد ها طوری محاسبه شده اند که نور خورشید مستقیم به داخل بتابد.

سنسورهایی  حرارتی کار گذاشته شده در بیرون ساختمان نیز  باز و بسته شدن محافظ نور را تنظیم میکند.

200px-Torre_agbar_leds

5agbar

نمای آسمان خراش در روز به علت نوع شیشه ها و زوایای قرار گیری آنها طوری جلوه میکند که با تابش نور خورشید به نما شما میتوانید بیش از 25 رنگ مختلف را در نمای آسمان خراش ببینید.

و در شب :

4500 LED به رنگ های  زرد , آبی , صورتی و قرمز در فضای بیرونی ساختمانی کار گذاشت شده و باعث زیبایی بیشتر این اسمان خراش در شب شده است.

 

torre-agbar-leds-show-1

0 نظرات:

ارسال یک نظر